pátek 3. června 2011

Terasa II. část

Krásný páteční den,
dnes jsem se rozhodla vám představit druhou část mé terasy, řekněme tu zelenější !! Miluji ten pohled z okna, hned ráno když se probudím, a tu radost z každého nového plodu... Toto jsou moje pěstitelské začátky, tak uvidíme, jaká bude zklizeň ;-)!

Buon giorno di venerdí,
oggi ho deciso di mostrarvi la seconda parte del mio terazzo - quella piú verde !! Amo quella vista dalla mia finestra, la mattina quando mi sveglio e quella gioia di ogni frutto nuovo...




Miluji bylinky, dodají jídlům nezamněnitelnou chuť...takový tymián dokáže dělat divy, šalvěj a rozmarýn krásně voní a o bazalce ani nemluvím - mám jí 3 druhy ;-)... Mátou v zimě ochucuji čaj, v létě čistou vodu nebo nějaké to mojito večer s přáteli ;-)

Amo le spezie, il loro profumo e i cibi a cui danno un sapore inconfondibile!! Il timo, salvia, rosmarino e basilico di cui ho tre tipi... La menta per il thé all'inverno, per l'acqua fresca e mojito all'estate...


V klícce mám svoji milovanou hortenzii původně modré barvy, co mi znovu vykvetla, tentokrát růžově. Snažím se ji "zmodřit", tak uvidíme, zda se zadaří! Věděli jste o tom, že existují přímo "ZMODŘOVADLA" na hortenzie??? Já tedy ne... Také mi už vykvetla levandule, hmmmm a ta vůně...

Nella gabbietta la mia amata ortensia, un tempo azzura, ora sta rifiorendo i fiori rosa... Sto provando a "riazzurarla", vediamo il risultato...


Z jahůdek letos asi nic moc nebude, mám je prvním rokem a jsou tam všeho všudy 3 plody..ale třeba za rok... Dřevěné květináče mi vyrobil můj drahý, jsem na něho pyšná ;-)... v jednom mám papriku a dva druhy lilků, bazalku na odpuzování škůdců a nepostradatelnou rukolu... Druhý okupuje jediná cuketa, nevěděla jsem, že se rozroste do takových rozměrů :-D..jen do růžku se mi vešla pažitka :-D...


Detail kvetoucích cuket - už jste někdy jedli plněné cuketové květy? Je to lahůdka!!! Takhle krásně se rozvijí na chvilku po ránu... A spoustu malých cuketek - zasadila jsem speciální kulatý druh...

Le zucchine in fiore...


A celá zelená část... Nezbytný gril na letní teplé večery - patříme mezi milovníky masa, takže bez něho se to neobejde ;-)

...e indispensabile grill per le serate calde d'estate con gli amici...



Miluji naši terasu, čas na ní stravený ať už s přáteli, s rodinou nebo jen tak ve dvou...

Amo il nostro terazzo, il tempo passatto qui con degli amici, la famiglia o semplicemente in due...


K.

13 komentářů:

  1. Katka fantazia...to uz mi povezd kto by sa tam necitil dobre...pri takej dobrej grilovacke ... kedy grilujete najblizsie? .))))
    pa prajem krasny vikend

    OdpovědětVymazat
  2. Che bella terrazza... anche l'orto!
    buon fine settimana
    donata

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Kačko,
    týýýjo ja bych si dala od tebe mojito nebo ugrilovanou cuketku...Ta vaše teráska je takový malý ráj. Vykouzlila jsi nádherné prostředí kde by se usadil snad každý! Opravdu krásné jsem nadšená a moc vám to přeju. Ta klec na regále vypadá báječně skvěle to zůtulňuje.
    Máš u mě ocenění tak si ho vyzvedni!
    Přeju hodně pěstitelských úspěchů.
    pa Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Katko, podařilo se Ti vytvořit moc příjemný a útulný prostor, kde určitě trávíte spoustu času.
    Krásný víkend
    Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Che bello !
    Hai una bella terrazza con pieno de cose da vedere e da mangiare...
    A presto
    Nicole da Firenze

    OdpovědětVymazat
  6. Lovely pictures!! What a beautiful blog! It will be a pleasure following you!!

    Have a great day!
    Helene from Norway;o)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tohle je dokonalý ráj na zemi! A sen snad všech dívek a žen, včetně zahradníků :-D. Teď už jen káva a bábovka a idylka je dokonána!
    Krásnou neděli, Vivi.

    OdpovědětVymazat
  8. Non è facile organizzare un terrazzo con le varie esigenze che fiori e frutti richiedono, ma complimenti per lo spazio perfetto che hai organizzato e per la buona salute delle tue piante!
    brava!
    Buona settimana Monica

    OdpovědětVymazat
  9. Nemohu se vynadívat...a ty bylinky.
    Teráska a vše kolem je tak vymazlené...
    Super :o) moc moc se mi to líbí.
    Krásné dny,Soňa

    OdpovědětVymazat
  10. Fiori di zucca patří k mým nejmilovanějším jídlům, hned bych je naplnila kouskem mozzarelly a ančovičky, obalila v pastelle a usmažila, gnam gnam :) Nikdy bych nevěřila, že dokážou vyrůst v takové ohrádce. Moc inspirativní blog!!! Viva Italia :))

    OdpovědětVymazat
  11. Kačko mě ta borůvka plodila hnedle,ale měla cca tak 10 borůvek:))Možná je to tím, že je v nádobě,ale u nás to jinak nejde. Máme totiž ,,toxickou´´ zem takže cokoli k jídlu musíme zasadit do květináčů. Jestli si jí koupíš na balkonek tak jí zasaď jen do rašeliny!!Myslím si, že byse jí mohlo u vás dařit o hodně víc!U nás má velmi málo sluníčka. No uvidíš!
    Máš u mě to ocenění.
    pa Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherná terasa-až zavidím-musím si z tebe vzít příklad!Michaela

    OdpovědětVymazat